dimecres, 24 de setembre del 2008

CARTA D'UN CIUTADÀ D'AMPOSTA AL REGIDOR DE GOVERNACIÓ PELS INCIDENTS DEL BOU CAPLLAÇAT

Sr. Josep Garriga,

Soc veí d'Amposta, i em dirigeixo a vostè per presentar-li queixa pels serveis donats per la Policia Local d’Amposta, per desinformació dels agents i deixadesa en els tràmits interiors.
Li relato els fets, que potser serà un poc llarg però que hi té tot a veure, això ve del dia abans del bou capllaçat, 8 i 9 d’agost de 2008.
A la tarda del dia 8 d’agost vaig comprovar que hi havia uns senyals d’estacionament prohibit a l’aparcament del carrer Madrid, davant del col•legi Agustí Barberá, amb senyal explicita de grua, amb la qual cosa vaig trucar a la Policia Local per assabentar-me si era només a la part que dona al descampat on s’havia de fer la solta del bou o tot l’aparcament. L’agent al telèfon me va dir que era tot l’aparcament i que farien servei de grua, cosa força estranya que tothom em deia que era el lloc més segur per deixar els vehicles.
Donat això, vaig deixar tres vehicles de la meva família al carrer Toledo estacionats, i, casualitats de la vida, fan baixar el bou, que no anava, per aquest carrer, més difícil de controlar l’animal perque és mes estret, i aquest es va dedicar a sacsejar 5 o 6 vehicles, dos d’aquestos de la família (del meu pare i del meu germà). Accepto que és un cas normal que el bou fés mal, però també demanaria un poc mes d'atenció als que portaven la corda del bou, encara que prou feina tenen i gràcies que ho fan (sóc aficionat i m’agrada córrer el bou també). Vaig demanar a un agent què havia de fer i me va dir que anés a l’ajuntament per que li fessin les fotos i prendre les dades, li comento el fet del que me van dir per telèfon i me contesta que això era practicar “futurologia”, li vaig rebatre que era lògica, que si els vehicles haguessin estat a l’aparcament la probabilitat de danys era quasi nul•la.
Prop de les vuit del matí, porto el cotxe del meu pare a la Policia Local per que fessin les fotos i donar les dades per l’oportuna reclamació dels danys. L’agent que hi havia darrere el taulell diu que atestats es posarà en contacte amb mi per fer la reclamació, que estaven saturats de feina, li comento el cas del telèfon i me diu que agent no me va informar bé, després li pregunto si es preferible fer jo tots els tràmits o posar-ho en mans de la meva assegurança i m’aconsellà l’assegurança, per evitar tràmits i ells s’encarregarien de tot, que l’ajuntament tenint les fotos i dades en quant els demanessin la conformitat no hi hauria problema.
Una vegada a casa, faig els tràmits amb l’assegurança i demano una grua per portar-lo al taller, sentia un soroll estrany en una roda i temia que aquesta hagués topat la vorera en el cop del bou. Després vaig anar a buscar el cotxe del meu germà i uns veïns me diuen que també l’ha copejat el bou, així que faig el mateix, porto el cotxe a fer les fotos i donar les dades, llavors em diuen que no cal fer atestat i que no hi ha problema per la conformitat a l’assegurança.
Dues setmanes després, els meus pares retiren el vehicle del taller ja peritat i reparat, als dos dies me truquen dient que l’asseguradora els ha enviat la factura del taller i amoïnat truco, dient-me que l’ajuntament no havia respost a la seva demanda de conformitat ni havia enviat atestat, no havent responsable la factura se li carregava al meu pare. Truco a la Policia Local d’Amposta i em diuen que parli amb la Srta. ............., que és ella porta aquestos assumptes. I aquí arriba un altra sorpresa, ella estava esperant que li truqués, que ella no tenia cap dada més que les matrícules i les fotos, sembla que totes les dades i telèfons que li varem donar s’havien perdut pel camí (vergonyós). Bé, li comento el cas i me diu que no fa falta tramitar amb l’asseguradora meva, que repari els cotxes i li porti les factures que ella s’encarregarà d’abonar-les directament (per l'assegurança de l'ajuntament), que retiri els expedients de l’assegurança meva ja que no són necessaris (ja bocabadat estava).
Se suposava una cosa tan senzilla i ja porto mes d’un hora i mitja en trucades de telèfon a l’ajuntament i a l’assegurança per tramitar i després retirar els partes. Aquest dilluns 8 de setembre portaré les factures a l’ajuntament, espero no tenir ja més inconvenients.
Bé, com li deia, la meva queixa és per la Policia Local, per deixadesa i desinformació, que si no saben realment el que s’ha de fer en alguns casos, que pregunten primer i no ens facin anar de “cul”. A més, en un assumpte tan usual com en el bou capllaçat i els incidents que provoca cada any, no és comprensible tot el que ha passat i tots els tràmits i gestions que he tingut que fer inútilment.
Agraint la seva atenció i actuacions que cregui convenients per evitar en el futur que passen coses similars espero la seva opinió i resposta. Si fos necessari per tramitar-la, no tinc inconvenient en fer arribar per escrit aquesta queixa al defensor de la ciutadania.